narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

Det kramar syret ur mina lungor

Publicerad 2015-01-07 07:18:58 i

Tänk dig att du sover djupt i din säng, kanske breve din hund, kanske breve din sambo, kanske själv. 

Helt plötsligt vaknar du av att du hostar, du måste ha gjort det en stund för din kropp värker av ansträngning. Pang säger det och du drar världens djupaste andetag. Det börjar bulta i nacken och upp i huvudet. Du får ingen luft. 

Paniken växer i dig och eftersom att du tidigare låg på rygg vrider du dig om och greppar desperat tag i lakanen, du har panik och dina andetag är tunga samtidigt som ditt huvud snart kommer att explodera.

Du vet om att ifall du inte får ordentligt med syre och lyckas slappna av snart så kommer en smärta utan dess like snart att uppstå i ditt huvud. Du kravlar upp ur sängen, andas in frisk luft. Det hjälper lite. 

Du lägger dig i sängen igen och fokuserar på att slappna av med tung andning, huvudet bultar, inatt lyckas jag slappna av och somnar om utmattad.

Andra nätter misslyckas jag och Smärtan i mitt huvud förlamar min kropp. 

Spänningshuvudvärk säger läkaren. Panik säger jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela