narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

Att tvivla på sin egen förmåga

Publicerad 2015-01-09 21:30:23 i

Jag vet inte hur många gånger i turordningen som jag har tvivlat på mig själv, funderat över om det jag gör eller har gjort är "good enough". Eller för den delen funderat över om jag faktiskt bör ta mig för det jag faktiskt har tagit mig an. 

Detta brukar resultera i att jag inte gör färdigt eller avslutar det jag har påbörjat, jag låter saker dö ut eftersom att jag tvivlar på min förmåga. 

Ett lysande exempel är bloggen  som jag påbörjade för ett par dagar sedan, den fick hög genomslagskraft och många läsare samt människor jag känner som uppmuntrade mig att fortsätta blogga men ändå kan jag inte låta bli att tänka att mina inlägg inte spelar roll, att jag lika gärna kan sluta skriva. Konkurrensen är för hård. 

Men jag tänker inte göra det den här gången, jag tänker göra detta för min skull, fortsätta processen jag påbörjat. Jag kan. Jag är bra. Jag duger. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela