narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

Att inte förminska sig själv

Publicerad 2015-01-05 20:45:00 i debatten,

Taget ur ett forum där de disskuterar stress i samband med psykisk ohälsa: 
 
"Jag tror att många inte väljer att prata om det öppet för att just inte pracka på sina problem till någon annan, det de flesta inte vet om är att det nästan alltid blir bättre när man får någon att prata med. Jag kan nog säga att alla har varit stressade någon gång och kan relatera till det."
 
 
Här har vi något som nästan alla bör känna igen, inte ska vi väll prata om mina problem när det finns människor som har det mycket värre? Eller inte orkar väll du lyssna på mitt tyck synd om mig strunt? Man förminskar sig själv och sina problem på något sätt genom att säga så. Jag hatar det. Dina problem är fortfarande problem som orsakar skada i ditt liv oavsett om någon annan har det värre. Alla förtjänar vi att må bra, ingen människas problem förtjänar mer uppmärksamhet än en annans. 
 
För alla är vi lika viktiga, alla förtjänar vi att må bra. 
 
Om alla skulle resonera som ovan så skulle hela världen må dåligt, låta bli att ta tag i sina problem och lida av psykisk ohälsa. Förminska aldrig dig själv eller det du mår dåligt över, det är trotts allt något som påverkar ditt liv negativt - Dina problem är lika viktiga som mina, du förtjänar att må bra. 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-05 22:29:22

Hej

Svar: Hejsan :)
narsommarnaspricker.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela