narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

Att ha funnit lugnet

Publicerad 2015-01-29 10:57:41 i

Trotts att det bara har gått 4 dagar sedan jag började simma så är jag fast. Jag älskar det. Att kliva ner i vattnet och bara simma. Det finns inte en tanke inte mitt huvud, allt jag känner är hur syret flödar genom hela min kropp, blandat med lukten av klor och det porlande ljudet av vattnet som omringar mig. Det är som om inga bekymmer i världen existerar förutom hur länge jag kan simma innan jag måste kliva upp. Och det kan vara länge, om jag vill och hinner. För att inte tala om den där blandade känslan av att vara helt slut och helt avslappnad på samma gång när man kliver upp igen. Kroppen är tung, på ett skönt sätt, tills träningsvärken dyker upp. 

Allt jag kan tänka på är när jag ska ha tid att gå dit nästa gång? Hinner jag ikväll? Egentligen inte men kanske om jag skyndar mig? 

Varför har jag inte kommit på detta tidigare, jag vet ju att jag älskar vatten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela