narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

Sådana "Gnestabor"

Publicerad 2015-02-06 23:05:35 i Allmänt,

Man kan inte älska alla, gudarna ska veta att jag är vittne till det, fast det är helt okej. Det går bra att vara dömmande, att inte tycka om alla sina medmänniskor, att till och med känna att man inte vill vara i närheten av dem. Men vet ni vad som inte är okej? 
 
När detta ovan övergår i illvilja, mobbing och faktiska handlingar. 
 

När man själv är så låg som människa att man måste hävda sig själv genom att trycka ner andra människor, när man tar till andra medel för att söka acceptans hos andra genom kränkningar istället för att glänsa själv, istället för att tro på sig själv så trycker man ner andra och mår lite bättre själv. 
 
Så till dig som idag kände dig tvungen att kränka min sambos syster och hans familj vill jag bara tala om att ditt hat leder ingentstans. Det gör ingen nytta för någon, varken för dig som lägger onödig energi på något som påverkar dig negativt eller för personen som fick ta emot detta. Vad finns det för glädje i att människor gråter sig till sömns eller inte vill gå utanför sina ytterdörrar? Du behöver dessutom inte kränka andra för att må bra själv eller för att få bekräftelse, jag lovar, du är finare och bättre utan den ovanan. Sedan, som grädde på moset kan jag garantera dig att människor är fullt kapabla att ta egna beslut, hur mycket det än retar dig, så högafflar är knappast nödvändiga. Precis så som dessa människor är kapabla att ta egna beslut, så är även jag det, så bara för att vara på den klara sidan det är ingen som bett mig skriva detta, det är helt på eget bevg och utan deras vetskap. 
 
Var dig själv, va unik, stråla utan hat och älska dig själv på ett sätt som inte skadar andra.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2015-02-08 10:21:58

Vad fint skrivet Renée! Tack :*
Det sker för mycket mobbning nu förtiden.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela