narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

Och det slår mig

Publicerad 2015-05-08 12:01:43 i Allmänt, nutid,

Och det slår mig återigen hur mycket ondska, hat, ångest och annat i världen som finns.  De slår mig även att någonstans mitt upp i allt detta, bakom den enskilda människan, så finns det ingen som vill ta ansvar för sina handlingar. Alltid bortförklaringar, rättfärdigandet. Eller "gåvan" vissa människor bär på, att fortsätta på cirkeln av generationers lidande. Att ge det dem fick. 

Och det är när min hjärna börjar snurra i dessa spår som jag känner en stolthet, en stolthet för vem jag är, för alla de som bröt sig ut ur det destruktiva mönstret och Står starka på sina egna två ben trots åratal av helvete i sina ryggsäckar. 

Och alla de människor som har givit oss smärta, motgångar, hat, sorg, förtvivlan, sömnlösa nätter och ångest finns de inte längre en mening med att hata. De lever kvar i misären vi andra tagit oss ur, det är ett straff hårt nog. 

Och det slår mig, att ur kampen och smärtan, föds godhet och styrka. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela