narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

tystnad

Publicerad 2015-01-10 18:45:05 i nutid,

Jag betraktar röken som slingrar sig ut genom munnen, ser hur den glider upp mot himlen i mörkret tills dess att den inte längre är synlig för ögat. Drar ett nytt bloss, djupare, njuter av tillfredsställelsen det ger mig och låter tankarna fara fritt.

Och jag finner bara tystnad. 

Inga minnen, inga måsten, inga funderingar, ingenting - bara en otroligt välkommen tystnad.

Jag ler för mig själv, släcker cigaretten under min sko och går in. 

Det här är den bästa dagen på väldigt länge. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela