narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

rädsla för reaktioner begränsar

Publicerad 2015-01-08 10:33:45 i debatten,

Hur många gånger i era liv har ni avstått från saker ni vill göra för att ni är rädda för omgivningens reaktioner? 

Allt vi gör begränsas av omgivningens reaktioner. Man vill inte vara udda, vill inte sticka ut - då kan det pratas om dig. 

Våga vara normbrytande gott folk och klä dig som du vill utan att fundera över om "kan jag verkligen se ut såhär", känner du för att ge ifrån dig ett glädjetjut mitt på stan eller sjunga högt och falskt i badhusets duschar? Go for it. 

Jag är så fruktansvärt trött på att begränsa mig själv för att omgivningen skulle kunna reagera. So what, vad är det värsta som kan hända? Att många människor beundrar dig i hemlighet medan några få reagerar med negativitet? 

My life and mina val.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-08 15:30:14

Ska vi gå ut på stan så ska vi sjunga älgarna demostrera 😄
Puss på dig lilla hjärtat

Svar: Vi kör på den! 😂
narsommarnaspricker.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela