narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

invaggad trygghet

Publicerad 2015-01-16 08:20:06 i

Imorse vaknade jag i lugn och ro, utan alarm, helt utvilad och med ett leende i sängen bland de vita lakanen där min trygghet finns. 

Det kanske låter konstigt men det finns ingen plats i hela världen som får mig att känna mig så trygg, som där. 

Jag klev upp utan den där stressklumpen i magen som gör att hela kroppen värker, gjorde mig iordning, drack mitt kaffe och gick ner på Ica för att sedan vänta på bussen i fem minuter istället för en kvart. 

Lugnet infinner sig hos mig medan bussen lunkar fram i den förutbestämda linjen och idag är återigen en jävligt bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela