narsommarnaspricker.blogg.se

En trasig bakgrund och ett liv mot framgång, en obehaglig och ärlig berättar röst som ibland lär vara vilsen men när den inte är det är den starkare än tusen världar.

Här presenteras alla tävlingsbidrag!

Publicerad 2015-01-06 21:49:00 i bilder, psykisk ohälsa, tävlingar,

Bidrag nummer ett: 
 
 
Med motivering: 
 

"Denna bilden beskriver vad jag anser vara psykisk ohälsa. Detta är trappuppgången/nedgången i min skola, där jag går varje dag. 
Där jag måste kämpa för att komma upp, men ner går det så jävla lätt. Varje dag är jag med om detta, kampen om att må bra. Jag trycks ner för varje gång någon är elak, när jag bråkar med någon eller när jag bara hör skitsnack. Jag trycks ner tills jag inte kan komma längre ner. Det är som om jag har brottats ner och folk fortsätter att sparka på mig. 
Men sen finns det även det som får mig att ta ett steg upp, ett i taget. Försiktigt, så jävla försiktigt. 
Det kan vara en fin kommentar eller bara att någon är med mig. Inte för att jag inte har vänner, men ändå. 

varje dag klättrar jag upp och mer på denna trappan. En dag hoppas jag på att nå toppen." 

Bidraget kommer från: Mittandraliv

 

Bidrag nummer 2:


Med motivering: 

"Som jag tidigare nämnt så tilltalas jag av fönster och broar. För mig är denna bild av ett öppet fönster ett tecken på att jag öppnat upp mig för livet efter alla svåra år :) Förr tilltalades jag av bilder på stängda fönster.. där kunde jag stå o se ut på världen - trygg.. idag får jag nästan rysningar av bilder på stängda fönster.. crazy? Nej det tyder på att jag trots allt som hänt senaste året har utvecklats vidare! Det pirrar i hela kroppen när jag ser på denna bild! Jag längtar efter livet som ska bli! Jag lever och jag vill delta! Inte gömma mig bakom ett stängt fönster... 

Psykisk ohälsa för mig är då att resa murar kring sig och inte delta i livet så som det är meningen att man ska göra.. Så ÖPPNA DINA  FÖNSTER och släpp in livet oavsett hur svårt det är"

Bidrag kommer ifrån: Törnfågeln

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela